علائم سرطان روده در بزرگسالان
نوشته شده توسط : زهرا خانم

 

در بزرگسالان، علائم سرطان روده نیز می‌تواند متنوع باشد و شامل تغییرات در عادات دفع مدفوع است. یکی از شایع‌ترین علائم، خونریزی مقعدی یا وجود خون در مدفوع است که ممکن است به صورت قرمز روشن یا تیره ظاهر شود. این علائم معمولاً ناشی از خونریزی درون روده است و نیازمند بررسی فوری پزشکی است.

 

تغییرات در عادات دفع مدفوع مثل یبوست، اسهال، یا تغییرات در قوام مدفوع نیز از دیگر علائم شایع سرطان روده هستند. این تغییرات ممکن است به مدت طولانی ادامه داشته باشند و اغلب با درد شکمی و احساس ناتوانی در تخلیه کامل روده همراه هستند.

 

احساس ناراحتی و درد مداوم در ناحیه شکم، نفخ، و گاز بیش از حد نیز از علائم دیگر این بیماری هستند. این علائم ممکن است به تدریج و به طور مداوم بدتر شوند و نشان‌دهنده انسداد یا تومور در روده باشند. علاوه بر این، کاهش وزن بدون دلیل مشخص و خستگی شدید نیز از دیگر علائم مهم سرطان روده در بزرگسالان است.

 

در نهایت، علائمی مثل احساس ضعف، کم خونی ناشی از کمبود آهن (به دلیل خونریزی مزمن)، و کاهش اشتها نیز می‌توانند نشان‌دهنده وجود سرطان روده باشند. این علائم نیازمند بررسی‌های پزشکی و آزمایش‌های مختلف برای تشخیص دقیق هستند.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: